google-site-verification: google282ce4667ad1b27d.html
rundergehakt ui paneermeel eieren knoflook zwarte peper rode peper köftekruiden komijn        
bulgur olijfolie tomatenpuree tomaten paprika’s peterselie munt  
Adana köfte: meng het gehakt met fijn gesneden ui, geperst knoflook, paneermeel en een losgeklopt ei. Meng de kruiden onder de bereiding: zwarte en rode peper, köftekruiden (supermarkt of winkel) en komijn. Maak er gehakballen van en leg die in een ingevette ovenschotel. Zet de schotel 35 minuten in een voorverwarmde oven op 185°C. Controleer met een spiesje of ze gaar zijn.  Bulgur kisir: bereid de bulgur zoals aangegeven op de verpakking en laat afkoelen. Emondeer  ondertussen de tomaten door ze in heet water onder te dompelen, af te koelen onder de kraan en te schillen. Halveer, verwijder de inhoud en snijd het vruchtvlees in brunoise.

Adana köfte met bulgur kisir

Maak paprikapuree. Grill de paprika’s in een oven op 220°C tot ze zwart geblakerd zijn. Doe ze in een luchtdichte zak en laat afkoelen. Verwijder daarna de velletjes en pureer het vruchtvlees. Hak de peterselie en de muntblaadjes. Schil de komkommer, snijd in de lengte in vier, verwijder de zaadlijsten en snijd het vruchtvlees in brunoise. Meng nu de bulgur met, in hoeveelheden volgens smaak, wat olijfolie, tomatenpuree, tomatenblokjes, paprikapuree, komkommerblokjes, gehakte peterselie en munt. Dien op met een gemengde salade naar keuze.
Adana köfte met bulgur kisir  

LEKKER ETEN THUIS

rundergehakt ui paneermeel eieren knoflook zwarte peper rode peper köftekruiden komijn        
bulgur olijfolie tomatenpuree tomaten paprika’s peterselie munt  
Adana köfte: meng het gehakt met fijn gesneden ui, geperst knoflook, paneermeel en een losgeklopt ei. Meng de kruiden onder de bereiding: zwarte en rode peper, köftekruiden (supermarkt of winkel) en komijn. Maak er gehakballen van en leg die in een ingevette ovenschotel. Zet de schotel 35 minuten in een voorverwarmde oven op 185°C. Controleer met een spiesje of ze gaar zijn.  Bulgur kisir: bereid de bulgur zoals aangegeven op de verpakking en laat afkoelen. Emondeer  ondertussen de tomaten door ze in heet water onder te dompelen, af te koelen onder de kraan en te schillen. Halveer, verwijder de inhoud en snijd het vruchtvlees in brunoise.
Maak paprikapuree. Grill de paprika’s in een oven op 220°C tot ze zwart geblakerd zijn. Doe ze in een luchtdichte zak en laat afkoelen. Verwijder daarna de velletjes en pureer het vruchtvlees. Hak de peterselie en de muntblaadjes. Schil de komkommer, snijd in de lengte in vier, verwijder de zaadlijsten en snijd het vruchtvlees in brunoise. Meng nu de bulgur met, in hoeveelheden volgens smaak, wat olijfolie, tomatenpuree, tomatenblokjes, paprikapuree, komkommerblokjes, gehakte peterselie en munt. Dien op met een gemengde salade naar keuze.
Bouquet Webmagazine over gezond eten met een goed geweten  garni
KOOKINFO